Klasopracownie dla Twojej placówki

Jeśli otrzymałeś już dotacje unijne na doposażenie klasopracowni e Twojej szkole podstawowe, gimnazjum, czy liceum, to znasz temat. Jeśli nie a Twoje województwo jeszcze nie nie otworzyło konkursu, oto kilka informacji, które mogą być przydatne. Dzwoń i dowiedz się szczegółów.

Na naszej nowej stronie znajdziesz gotowe podpowiedzi wyposażenia klasopracowni dla danych przedmiotów, przygotowane według wytycznych MEN. Zobacz więcej na www.klasopracownia.pl

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;}

Wytyczne w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze edukacji na lata 2014-2020 - wybrane fragmenty

[...]

Podrozdział 3.3 – Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu

1)Celem interwencji EFS jest podniesienie efektywności kształcenia uczniów lub słuchaczy w zakresie przedmiotów przyrodniczych oraz matematyki, w tym stworzenie w szkołach lub placówkach systemu oświaty warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu.

2) IZ RPO zapewnia, że wsparcie udzielane w ramach RPO jest skierowane w szczególności do:

a) publicznych i niepublicznych szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne, realizujących cele i treści wynikające z obowiązującej dla właściwego poziomu edukacyjnego podstawy programowej w zakresie rozwijania kompetencji przyrodniczych i matematycznych;

b) szkół zawodowych i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe, realizujących cele i treści wynikające z obowiązującej dla właściwego poziomu edukacyjnego podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie rozwijania kompetencji przyrodniczych i matematycznych;

[...]

4) Wsparcie udzielane w ramach RPO obejmuje:

a) wyposażenie szkolnych pracowni w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych lub matematyki;

[...]

7) IZ RPO gwarantuje zgodność interwencji, o której mowa w pkt 4lit. a, z następującymi warunkami:

a) katalog wydatków kwalifikowalnych w ramach wyposażenia szkolnych pracowni przedmiotów przyrodniczych obejmuje:

i) podstawowe wyposażenie pracowni (wagi, szafy laboratoryjne itp.);

[...]

ii) sprzęt niezbędny do przeprowadzania doświadczeń, eksperymentów, obserwacji (przyrządy pomiarowe, przyrządy optyczne, szkło laboratoryjne, szkiełka mikroskopowe itp.), w tym narzędzia TIK wraz z odpowiednimi aplikacjami tematycznymi;

iii) odczynniki lub substancje chemiczne;

iv) środki czystości;

v) pomoce dydaktyczne (środki trwałe, mapy, atlasy, roczniki statystyczne itp.)

Podrozdział 3.4 – Korzystanie z technologii informacyjno – Komunikacyjnych oraz rozwijanie kompetencji informatycznych

Wytyczne
w zakresie
realizacji przedsięwzięć
z udziałem środków
Europejskiego
Funduszu Społecznego
w obszarze
edukacji
na lata 2014
-
2020
 
Reklama
konstruowanie i manipulowanierozwijanie zmysłówspostrzeganie, koncentracja, percepcjamatematykamówienie, pisanie, czytanieterapia logopedycznajęzyki obceprzyrodapomoce Montessoripuzzle i nakładankigry i zabawki edukacyjneplastykamuzyka i teatrgimnastyka i ruchsport i rekreacjaPUS, multimedia, książkiakcesoria szkolne i klasowe