educarium - konspekty


Zabawa, czy eksperyment, czyli woda w dłoni

Woda - pierwsze eksperymenty 400-5055Znamy ją od kołyski, towarzyszy nam od początku istnienia człowieka. Jest wokół nas, a nawet w nas i to w dość dużym stopniu. Poznawanie jej jest nie tylko zadaniem z fizyki, ale przede wszystkim wspaniałą zabawą, która daje wiele możliwości eksperymentowania. „Woda – pierwsze eksperymenty” to seria narzędzi zaprojektowanych specjalnie dla najmłodszych, którzy choć nie potrafią jeszcze czytać, mogą uczyć się poprzez zabawę i eksperymenty z podstawowymi prawami nauki. Narzędzia te dają coś więcej niż podstawową wiedzę. Najmłodsze dzieci mogą spróbować swoich sił w podążaniu za instrukcjami i rozwijać umiejętność samodzielnej pracy.

 

Więcej…
 
Tellurium, czyli Ziemia, Księżyc i Słońce w dłoni dziecka

Licencja CC BY-SA 4.0 -https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcodeZiemia, słowo tak oczywiste i znane. Jednak ile znaczeń kryje w sobie rzeczywiście? Zwłaszcza w języku polskim. To nazwa naszej planety, którą piszemy wielką literą - trzeciej planety Układu Słonecznego, zwana również kulą ziemska. Ziemia to także wierzchnia warstwa skorupy ziemskiej, a także inne określenie na ląd jako przeciwieństwo do wód. Ziemia to również gleba albo gospodarstwo rolne, czyli pole uprawne. Zwyczajowo mówimy ziemia także o najniższym poziomie, o tym, po czym się poruszamy czyli np. o podłodze, gruncie, a dokładniej ich powierzchni np. „Spadło na ziemię”. Historycy powiedzą, że ziemia to inaczej kraj lub kraina, a w dawnej Polsce także jednostka administracyjna. Dokopmy się więc dziś do sedna tego tematu w aspekcie kosmicznym.

 

Więcej…
 
Dzień bez telefonu komórkowego, czyli świętowanie czy poszczenie?

Dzień Bez Telefonu KomórkowegoKiedyś trafiłam na bardzo prosty test uzależnienia od telefonu. Drugie pytanie brzmiało: czy trzymasz telefon w ręce czytając to pytanie? Dzień bez Telefonu Komórkowego przypada 15. lipca. Dlaczego? Kilka lat temu, w kilku zakątkach Internetu, np. na pewnym profilu znanego medium społecznościowego, pojawiło się wyzwanie - czy dasz radę spędzić choć jeden dzień całkowicie bez telefonu komórkowego? Z pewnością chodziło to już po głowie wielu innym osobom i robili takie eksperymenty prywatnie, ale znaleźli się śmiałkowie, którzy spróbowali zarazić tą ideą jak najwięcej osób. Jak wygląda dziś nasze używanie telefonów komórkowych i smartfonów? Dlaczego niektórzy bardzo chcieli  "odłączyć się" od telefonów choć na 24 godziny? Czy potrzebne jest to nam i naszym dzieciom? I co robić w taki dzień? :)

 

Więcej…
 
Wszystko o jajku - scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy 3
(9 - user rating)

Wszystko o jajku - scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy 3 Wszystko o jajku - scenariusz

Paulina Suberlak

I Blok tematyczny: Wielka Noc


Cele ogólne:

- rozwijanie umiejętności kojarzenia i wnioskowania,
- poznanie i kultywowanie dawnych zwyczajów,
- budowanie przywiązania i zainteresowania przyrodą,
- rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
- rozwijanie umiejętności pisania krótkich tekstów.


Cele szczegółowe:

Uczeń:

- zna historię jajka, jako symbolu wielkanocnego w naszej kulturze,
- potrafi wymienić różne aspekty wartości jajka: dla zwierząt, dla ludzi, dla kultury,
- zna budowę wewnętrzną jajka i potrafi nazwać jego części,
- potrafi umieścić jajo w piramidzie żywienia i zna rodzaje przyrządzania go z najmniejszą stratą wartości odżywczych,
- zna przysłowia związane z jajkiem i ich znaczenie oraz potrafi je zastosować w wypowiedzi.

Więcej…
 
Mój zmysł dotyku
(16 - user rating)

Zajęcia proponowane w kącikach zachęcają dzieci do badania zmysłu dotyku.

Nauczyciel przygotowuje zróżnicowane rodzaje aktywności w kącikach (językowym, matematycznym, przyrodniczym, plastycznym, konstrukcyjnym). Temat omawiany jest z grupą podczas porannego kręgu. Następnie dzieci mogą pracować samodzielnie.

Więcej…
 
Poznajemy las
(59 - user rating)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym jest szczególnie podatne na wszelkiego rodzaju wpływy otaczającej je rzeczywistości, a dokonujące się w nim zmiany warunkują późniejszy kierunek rozwoju osobowości.
Więcej…
 
W świątecznym nastroju
(44 - user rating)
Święta Bożego Narodzenia, okres poprzedzający je oraz karnawał to piękny i szczególny czas na kreatywne rozbudzenie dziecka pod względem plastycznym. W czasie tym dużo rozmawiamy o prezentach, szopce, kolędach, a na ulicach, placach oraz w różnego rodzaju pomieszczeniach oglądamy świecące choinki oryginalnie udekorowane.
Więcej…
 
Siodełko, pierścienie i humus, czyli piękna hodowla niepięknej dżdżownicy

Mini hodowla dżdżownicyCzasem widać je podczas deszczu, ukazują się też niekiedy w ziemi podczas przekopywania ogródka. Jedni uwielbiają je obserwować, inni się brzydzą, a jeszcze inni bardzo ich potrzebują do realizacji swojego hobby wędkarskiego. A co mogą one wnieść do edukacji? Mogą być niesamowitym wstępem do poznawania ekosystemów, bo od wody i gleby wszystko się zaczyna. Oto nasza propozycja na żłobek dla dżdżownic, ciekawe fakty o dżdżownicach i rozwinięcie tematu gleby, próchnicy i podstawowych potrzeb roślin.

Więcej…
 
Co w mrowisku piszczy?

Spacerując leśnymi ścieżkami, często możemy zaobserwować duży kopiec, złożony głównie z igliwia. Czy to liście opadłe z drzew? A może kopiec kreta? Nie! To mieszkanie najbardziej pracowitych zwierząt na świecie - mrówek. A właściwie dach mieszkania, bo jego najważniejsza i największa część znajduje sie pod ziemią. Składa się na nią prawdziwy labirynt korytarzy i połączonych z nimi komnat, czasem tak wielkich, że mógłby się w nich zmieścić dorosły człowiek!

Więcej…
 
Zwykłe i niezwykłe techniki plastyczne
(68 - user rating)
Zajęcia plastyczne to ulubiona działalność dziecka w nauczaniu zintegrowanym. Są one formą odreagowania napięć, rozwijają twórcze myślenie oraz wyobraźnię. Kształcą pamięć wzrokową, zręczność manualną i zdolność przeżywania.
Więcej…
 
Europejski Dzień Wiosny
(37 - user rating)
Europejski Dzień Wiosny w Szkole Podstawowej nr 59 im. Jana Matejki w klasach nauczania zintegrowanego zainicjowali nauczyciele realizujący program z zakresu edukacji europejskiej.
Więcej…
 
Już październik - zabawy z metaforą
(32 - user rating)
Metafory odnajdujemy w poezji, plastyce, sztuce teatralnej i filmowej, a także w relacjach interpersonalnych. Są swoistym komunikatem, służącym odnajdywaniu głębszych, symbolicznych znaczeń.
Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 2
Reklama
konstruowanie i manipulowanierozwijanie zmysłówspostrzeganie, koncentracja, percepcjamatematykamówienie, pisanie, czytanieterapia logopedycznajęzyki obceprzyrodapomoce Montessoripuzzle i nakładankigry i zabawki edukacyjneplastykamuzyka i teatrgimnastyka i ruchsport i rekreacjaPUS, multimedia, książkiakcesoria szkolne i klasowe