KONTAKT 52 32 47 800

Twoja skarbnica codziennej inspiracji

Kolorowy i lekki spadochron pozwala organizować wiele zabaw integrujących grupę. Chustę można podrzucać, można się pod nią chować, można być na niej zakręconym i odkręconym, można po niej przetaczać przedmioty ku sobie. Wspaniały przyrząd do ćwiczeń tak ciała, jak i ducha.

  • zaprasza do współdziałania (a nie współzawodnictwa)
  • uczy czekania na swoją kolej (dzielenia się)
  • doskonali spostrzegawczość i refleks
  • uczy przestrzegania zasad i słuchania poleceń
  • ćwiczy poczucie rytmu
  • gwarantuje .... dużo ruchu pełnego dobrej zabawy

Środki ostrożności:

  1. Upewnij się, że podłoga (trawa) pod chustą nie jest mokra lub nie leżą na niej niepotrzebne przedmioty
  2. Poinformuj dzieci, aby uważały na siebie i na innych podczas zabawy.
  3. Jeśli zabawa przeradza się w dzikie szaleństwo, zatrzymaj ją natychmiast (miej kontrolę!).
  4. Zapewnij dzieciom dużo miejsca na swobodny i bezpieczny ruch.

Kolorowe chusty animacyjne o różnej średnicy można nabyć w sklepie internetowym educarium. Zobacz!

Zapraszamy do radosnej zabawy!

Na początek


Na początek proponujemy zabawy, które uczą przede wszystkim trzymania chusty, poruszania nią i współdziałania z ruchami innych członków grupy.

  1. Falowanie:
    Dzieci wykonują małe, średnie lub duże płynne ruchy, aby wywołać faliste wznoszenie się i opadanie chusty. W zabawę ruchową nauczyciel może wpleść opowiadanie (np. o łagodnym morzu, o sztormie). Można też ustalić, iż prowadzący grę zapowiada prognozę pogody, np. "Nadciąga silny wiatr północny" a grupa wykonuje odpowiednie do zapowiedzi ruchy chustą.
  2. Obserwacja:
    Poproś graczy, aby wznieśli wolno chustę ponad głowy a następnie opuścili. Porozmawiajcie o doznaniach, jakie odczuwają (dźwięki i podmuch wiatru). Teraz poruszcie spadochronem szybciej i obserwujcie różnicę.
  3. Winda:
    Trzymamy spadochron na wysokości stóp. Prowadzący mówi "Winda w górę!" a dzieci wolno podnoszą chustę w górę, aż do kolejnej komendy "Winda w dół".
  4. Podawanie chusty:
    Dzieci przesuwają brzeg chusty w rękach w taki sposób, jakby przeciągały linę. Można też przesuwać poprzez podawanie: dziecko krzyżuje ręce, np. lewa ręka łapie chustę nad prawą, prawa ręka puszcza chuste, lewa ręka przesuwa chustę w lewo, ponownie lewa lapie chustę nad prawą.
    Zadanie pozornie łatwe, jednak dość trudne dla małych rączek.
  5. Klimatyzacja:
    Zabawa dobra na zakończenie intensywnych ćwiczeń fizycznych. Około jedna trzecia grupy kładzie się pod chustą (głowami do środka). Trzymający spadochron energicznie wybijają go w górę a następnie ściągają w dół. Leżący pod chustą poza powiewem powietrze mają okazję podziwiać spadający na nich kolorowy materiał.
  6. Katedra:
    Dzieci obniżają chustę a następnie na sygnał (np. 1, 2, 3!) wybijają mocno w górę. Gdy chusta jest wysoko, każdy wykonuje szybko 3-4 kroki do środka (przodu), wywija chustę za siebie i siada na jej zagiętym brzegu na podłodze. Wspaniała atmosfera na krótką opowieść lub rozmowę ...

Z piłeczkami


Możliwe są różnorodne zabawy spadochronem z użyciem lekkich piłek, tj. piłeczki do tenisa stołowego lub ziemnegp, dmuchane piłki plażowe, lekkie piłeczki gumowe (puste w środku, jak do suchych basenów), piłki z pianki.

  1. Celowanie do środka:
    Na spadochronie umieszczamy małe piłeczki. Zadaniem dzieci jest takie sterowanie piłeczkami, aby wpadły do dziury pośrodku spadochronu (albo NIE wpadły do tegoż otworu!).
  2. Turlamy wokoło:
    Trzymamy chustę oburącz (kciuki skierowane w górę). Przy brzegu chusty umieszczamy jedną średniej wielkości piłkę. Zadaniem grupy jest toczyć piłkę wokoło możliwie blisko krawędzi i tak, aby nie spadła na podłogę. Wymaga to płynnych ruchów lekko w górę i w dół.
  3. Wyrzucamy i łapiemy:
    Umieść piłkę pośrodku spadochronu. Grupa wykonuje energiczne wybicie chustą w górę (wyrzucenie piłki), a następnie z powrotem ją łapie. Gdy dzieci opanują łapanie jednej piłki, można dołożyć kolejną.
  4. Wybijanie piłek nożnych:
    Na chuście umieszczamy 2-3 piankowe piłki nożne. Trzech lub czterech członków grupy wchodzi pod chustę i próbuje wybić piłki w górę, podczas gdy gracze trzymający chustę próbują im to uniemożliwić.

Inne rekwizyty


Wiele ciekawych zabaw można przeprowadzić także z użyciem woreczków z grochem, lin, pomponów lub pluszowych zwierzątek.

  1. Popcorn:
    Umieść dużą ilość woreczków z grochem, malych piłeczek, wacików itp. na chuście. Grupa potrząsa a przedmioty skaczą niczym prażony popcorn.
  2. Jadowite węże:
    Umieszczamy 4-6 krótkich lin na chuście. Dzieci potrząsają chustą w taki sposób, aby lina dotknęła dzieci po drugiej stronie (ukąszenie węża).
0
Udostępniono